4 oktober 2011

Usch!!

För några dagar sedan kom det in en ny bebis på det rummet Milton ligger i, och herregud säger jag bara! Föräldrarna verkar inte riktigt kloka, de verkar bete sig väldigt underligt i sättet och inte nog med det, när man kommer in i rummet och de sitter där så luktar det svett i hela rummet! Det är verkligen vidrigt.. Och de har haft samma kläder på sig i tre dagar och tydligen så vet de inte vad en dusch är för något!! Funderar nästan på att säga till personalen så de kanske kan säga till dom? För det är verkligen vidrigt att sitta där inne och mata Milton när man känner en sådan lukt! Blä! Hoppas de inser snart att de behöver duscha!
Var tvungen att skriva av mig lite om det, för har gått och stört mig på det ända sedan dom kom hit! (Hoppas att de inte läser mig blogg) haha! Det hade varit lite pinsamt!

4 kommentarer:

  1. Usch vi hade ett sånt par också när vi låg inne med Erik. Fast pappan var oftast inte där, utan det var mamman och mormodern som var där. Och herregud vad jag störde mig på dem! Svettlukt, lämnade all skötsel av barnet förutom amningsförsök till personalen och spenderade större delen av tiden på sitt rum eller framför tv:n i familjeavdelningen. Jag trodde jag skulle avlida. De klagade på ALLT också och verkade inte vara varken orolig för sitt barn eller uppskatta all vård de fick. Suck.

    Tycker absolut du kan säga till personalen!

    SvaraRadera
  2. Ja det här paret verkar heller inte vilja vara hos sitt barn så mycket.. Så fort han har ätit färdigt så lägger de ner honom och går, fast att parsonalen har sagt till dom att sitta med han minst 20 minuter efter målet för att han ska smälta maten så han inte spyr när de lägger ner honom.. De byter bara blöja innan målet om de blir tillsagda, annars gör de inte det :S

    Tänkte säga till personalen inatt när jag var inne hos Milton för då var vi ju ensamma, fast vågade inte! :)

    Det är ju verkligen hemsk att det finns såna människor! =/ Man vill ju vara hos sitt barn så mycket som möjligt, självklart kan man inte vara där hela tiden, det förstår man ju men att bara komma varje mål och sitta med sitt barn i 20 minuter känns lite lite, speciellt när känguru vård är så viktigt när de är för tidigt födda..

    SvaraRadera
  3. Ja precis. Vi satt vid hans sida nästan hela tiden förutom när vi själva sov. Min man gick t.o.m. upp på natten med mig när jag skulle amma, för att han ville rapa Erik och få chans att hålla honom lite. :-)

    SvaraRadera
  4. Vi hade ett sådant par, vi sa till personalen och personalen pratade med dom. Tre timmar senare var dom borta från salen. Det är inte hygiensikt riktigt mot dessa barn.

    SvaraRadera