9 oktober 2011

hum...

Dagens vikt visade att han har gått upp 90 gram från igår, alltså på tok för mycket....igen...
Barnmorskan nu på morgonen trodde till och med att vågen visade fel och tyckte vi skulle väga om igen vid nästa mål.. Men jag sa till henne att det inte är första gången han går upp så mycket, ibland har han till och med gått upp mer.. Men en vikt till nästa mål ska ändå göras?! Stackars Milton, han som hatar när man håller på att böka med honom allt för mycket med att ta av och på hans kläder..

Det stod även i hans papper att han bara åt 35 ml vid 7 målet, vilket inte kan stämma med tanke på att det var ungefär 20 ml kvar i flaskan så jag påpekade det också men hon trodde mig inte.. Kärring! Hon var självklart tvungen att påpeka att han äter väldigt lite för sin vikt, att han egentligen ska äta mer per dygn.. Men de har inte kunnat öka på hans mat allt för mycket med tanke på hans viktuppgång.. Jag vet att han ska äta mer, men han äter så mycket han vill ha! Sluta att gå efter era jävla tabeller! Förvånar mig inte om hon får för sig att sätta dit sonden igen på honom för att kunna trycka i honom ännu mera mat!

Den här personen som jobbar nu verkar inte ha någon koll på hur Milton funkar, de andra som har jobbat med honom vet och verkar inte alls lika missnöjda som hon är! Innan hade jag nästan lust att slå till henne, för hon är så negativ!
Milton är jätte duktig och stark, kan hon inte fatta det?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar