2 oktober 2011

Dålig uppdatering..

Nu har jag varit lite dålig på att uppdatera, men vi har haft med oss Milton mycket på rummet nu när Janne är här och då får vi inte ha på verken mobil eller internet.. =) Det är så mysigt att man kan va med honom nästan hela tiden, fast i eftermiddag åker Janne hem igen till Tindra och då kommer det inte bli lika mycket längre.. :/

Idag ska svärmor och Tindra komma hit! Så jag ska få träffa min älskade dotter! Nu har jag inte träffat henne på över en vecka och det ska bli underbart och få hålla om henne igen! Men hon får tyvärr inte träffa Milton för hon är fortfarande lite snorig, så istället får vi vara ute i lekparken och leka lite! :)

Igår gjorde Milton ett stort framsteg, han blev av med sin värmemadrass så nu klarar han av att hålla sin temperatur helt själv! Så igår fick vi ta på honom kläder för första gången! Han blev jätte söt och nu känns han genast mycket större och inte lika ömtålig!

Har även gett upp amningen, det började ta allt för mycket på psyket.. Det känns som jag har allt för mycket att tänka på just nu, så att lägga ner energi på amning och pumpning orkar jag tyvärr inte med.. :(

Jag vet att det är några som läser min blogg som har varit i liknande situationer, och det är många barnmorskor som tycker att jag ska åka hem en dag för att samla nya krafter.. Men jag tror om jag åker hem så kommer det bara bli jobbigare att komma tillbaka hit! För då påminns man om livet där hemma, eller vad tror ni som har varit i liknande sits? Har ju inte varit hemma på över 9 veckor och jag är så rädd att hemlängtan kommer bli ännu starkare om jag åker hem..

Idag har vår stora plutt uppnått sin födelsevikt! Så idag vägde han 2820 gram!!

Mys hos Mamma!

2 kommentarer:

  1. Hej tjejen! Gud jag sitter som klistrad vid din blogg hela tiden sen jag hittade på den, hihi :)

    Så himla kul att Milton gör så många framsteg! Och angående att åka hem en dag, jag tror faktiskt inte heller att jag skulle klara av det, då skulle det bara bli jobbigare för mig & som du skriver, hemlängtan ännu större! Samtidigt skulle jag inte kunna slappna av hemma utan bara tänka på mitt barn som fortfarande är kvar på sjukhuset, det är jobbigt det där. Men jag njöt bara av att komma ut från avdelningen en stund, att få gå ut & ta en kopp kaffe & träffa min sambo! Men det tar otroligt på krafterna att ligga där & speciellt du som varit där så länge nu! Det är bara du som känner om du skulle klara av att åka hem & sen tillbaka, men så kände jag i alla fall!

    Hoppas ni får komma hem både du & lillkillen snart & påbörja livet som en familj, en familj på 4 denna gång :) Styrkekramar till dig!
    /Moa

    SvaraRadera
  2. Vad kul att det går framåt.
    Det där med att åka hem rekommenderar inte jag. Man får dåligt samvete hur man än gör.

    SvaraRadera